JAARSTUKKEN 2019
portal

Paragrafen

Bedrijfsvoering

Juridische Zaken ondersteunt de organisatie bij zeer veel primaire processen. Het gaat dan bijvoorbeeld om processen op het gebied van werk en inkomen, omgevingsrecht, horeca, subsidiëring, het sluiten van contracten, privacy en openbare orde. Juridische Zaken speelt verder een centrale rol bij de behandeling van klachten en bezwaren van inwoners en bedrijven.

In 2019 is de afdeling nadrukkelijk betrokken geweest bij de totstandkoming van nieuwe regelgeving binnen het sociaal domein. Veel aandacht is ook uitgegaan naar de voorbereidingen op de nieuwe Omgevingswet, en de introductie van het 'betalen per afvalstorting' (Diftar) in 2020. Ontwikkelingen en incidenten op het gebied van leefbaarheid van onze wijken en de veiligheid (zoals de Paasbergflat) vroegen ook sterk om de inzet van Juridische Zaken.
Bij al deze dossiers zoekt Juridische Zaken de verbinding met andere afdelingen binnen de gemeente, om zo tot goede besluiten en beleid te komen en bij te dragen aan een zo integraal mogelijke advisering aan de directie en het bestuur.

Deze pagina is gebouwd op 04/24/2020 13:42:59 met de export van 04/24/2020 11:40:46